Vis det fulde website

FødevareWatch

Oksekødsdirektør: "Væksten skal komme ude i verden"

Danish Crowns oksekøddivision har haft et udfordrende år med trægt salg af dyre udskæringer på grund af nedlukninger. Den generelle nedgang i kødsalget i Europa skal på sigt opvejes af nye markeder, ikke mindst Kina.

Finn Klostermann er som adm. direktør for Danish Crown Beef udfordret af nedlukningerne i Europa over året og vil gerne længere ud i verden. | Foto: Danish Crown

(Opdateret 09.25) Kalvestegen har manglet til festerne, og de møre bøffer på restauranterne har været for få i år. Til gengæld har Danish Crown Beef fået foden bedre ind i detailhandlen, hvor der er kommet nye udskæringer og god omsætning i køledisken.

I forvejen er salget af oksekød for nedadgående i Danmark og Europa, der er oksekødsdivisionens primære markeder. Ifølge analysehuset Nielsen faldt salget af oksekød fra midten af 2017 til og med første halvår af 2019 med 3,8 pct., og ude i Europa er store markeder som Tyskland og Frankrig gået tilbage i flere år.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch

OBS: Det er gratis at modtage nyhedsbrevet.

Mere fra FødevareWatch