Vis det fulde website

FødevareWatch

Medie: Nestlé sætter gang i salg af flaskevandsmærker

Det er mærkerne Pure Life og Poland Spring, der ifølge Reuters er blevet sat til salg. Opdateres.

Foto: Denis Balibouse/Reuters/Ritzau Scanpix

Den schweiziske fødevaregigant Nestlé sætter gang i et potentielt salg af sine nordamerikanske flaskevandsmærker herunder mærker som Pure Life og Poland Spring. Det skriver Reuters.

Ifølge Reuters kan salget indbringe omkring 5 mia. dollar svarende til cirka 31 mia. kr.

Salget sker som et led i Nestlés strategi om at frasælge forretningsenheder, der vokser for langsomt.

I juni annoncerede Nestlé, at selskabet ville ændre på sin forretning for vandprodukter og gøre den mere fokuseret samt karbonneutral inden 2025.

Her meddelte fødevaregiganten samtidig, at Nestlé Waters North America-forretningen lå uden for dette fokus, og derfor ville selskabet undersøge de strategiske muligheder for forretningsbenet, herunder muligheden for et salg.

Nestlés nordamerikanske vandproduktforretning havde i 2019 en omsætning på 3,4 mia. schweizerfranc svarende til knap 24 mia. kr. Koncernens globale salg af flaskevandsprodukter var i 2019 på 7,8 mia. schweizerfranc svarende til cirka 54 mia. kr.

Siden topchef Mark Schneider tog over i 2017 har Nestlé købt og solgt omkring 50 virksomheder, skriver Reuters.

Nestlé-aktien falder torsdag 1,5 pct. til 107 schweizerfranc.

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch

OBS: Det er gratis at modtage nyhedsbrevet.

Mere fra FødevareWatch