Vis det fulde website

FødevareWatch

Nestlés vegetariske salg voksede 40 procent i første halvår

De plantebaserede løsninger lander på stadig flere tallerkner kloden rundt, og hos Nestlé nyder to store brands godt af den øgede opmærksomhed.

Under Garden Gourmet-brandet har Nestlé tiligere lanceret sin Incredible Burger. Efter en klage er navnet nu ændret til Sensationel Burger. | Foto: PR

Kurven for salg af vegetariske fødevarer går kun en vej i disse år, og i det seneste halve har den været stejl hos verdens største fødevareproducent.

Ifølge Food Navigator steg Nestlés salg af vegetariske fødevarer under brands som Maggis og Garden Gourmet med 40 pct. i forhold til året før. I Danmark findes Garden Gourmet under brandet Hälsans Kök.

Til mediet siger en unavngiven talsperson fra Nestlé, at det øgede salg af kødfrie produkter i høj grad kan tilskrives det faktum, at langt flere forbrugere under corona-nedlukningen har forsøgt sig med alternativer til de almindelige kødretter.

Efter klage bliver Nestlés "Incredible Burger" til "Sensational Burger"

Nestlé lancerer plantebaserede pølser

Mere fra FødevareWatch