Vis det fulde website

FødevareWatch

Ung kombuchaproducent reddet af detailsalg – men planer i udlandet er kastet op i luften

Salg i landets detailkæder redder iværksætterselskabet Læsk. Trods coronakrise har selskabet stadig travlt med at brygge kombucha, men selskabets direktør gruer for den ellers planlagte ekspansion til udlandet.

Venneparret Eric Sponseller og Line Hoff etablerede for fire år siden kombuchaselskabet Læsk, som producerer fermenterede læskedrikke brygget på te. For nyligt har de rejst 2 mio. kr. | Foto: Finn Frandsen

Trods coronakrise producerer Læsk i øjeblikket knap 20.000 flasker kombucha om måneden, som bliver solgt i butikker hos Irma, Føtex Food og Meny. Salget til detailhandlen er dog ikke nok til at gøre op for det faldende salg til restauranterne, som i øjeblikket bliver påbudt at holde lukket.

"Vores omsætning er halveret på grund af lukkede restauranter, men vi sælger heldigvis i supermarkeder, og det har været vores redning," siger Line Hoff, adm. direktør og medstifter, Læsk.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch

OBS: Det er gratis at modtage nyhedsbrevet.

Mere fra FødevareWatch